Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | almir.boxoffice.nps@gmail.com

Gostujući umjetnici u Narodnom pozorištu Sarajevo

Gostujući umjetnici u Narodnom pozorištu Sarajevo

DIEGO DE BREA, režiser
drama KRALJ LEAR

Studirao komparativnu književnost i istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Ljubljani. 1995. godine upisuje studije režije na Akademiji za teatar, radio, film i televiziju u Ljubljani u klasi profesora Dušana Mlakarja i Kristijana Mucka. Pažnju javnosti  je privukao diplomskom predstavom  Mrakovo Obločnico za koju je nagrađen 1999. na Međunarodnom pozorišnom festivalu studentskih produkcija u Brnu. Režirao je različite žanrove – lutkarske predstave, autorske projekte, klasične i suvremene tekstove do glazbenih  projekata, te u više navrata radio i kao scenograf i kostimograf. Režirao je predstave u SNG Drama Ljubljana, SNG Nova Gorica, LGL, SNG Maribor.

Predstave Diega de Bree bilježe značajna i uspješna gostovanja u Varni, Londonu, Parizu, Monsu, Dortmundu, Bratislavi, Kolumbiji, Čileu…

BLAGOJ MICEVSKI, kostimograf
drama KRALJ LEAR

Rođen 1968. u Bitoli. Diplomirao 1991. na Institutu za odjeću i tekstil Univerziteta u Zagrebu. U Narodnom pozorištu Bitola radi od 1993. kao stalni kostimograf.

Kreirao kostime za preko 100 dramskih, opernih i baletnih predstava, kao i za dva filma. Dobitnik je devet nagrada za kostimografiju i jedne za scenografiju.

Umjetnički je direktor Narodnog pozorišta Bitola (Naroden teatar Bitola), a angažovan je i na postiplomskom studiju Teatarske režije u Skoplju.

ANA ZORANA BRAJOVIĆ, dirigentica
opera  OPERNE ZGODE I NEZGODE

Diplomirala je na Fakultetu muzičke umjetnosti u Beogradu – Odsjek klavir, u klasi profesorice Mirjane Šuice Babić i magistrirala dirigovanje u klasi profesora Jovana Šajnovića.
Od 1994. godine angažovana je kao najmlađi dirigent-asistent u Operi Narodnog pozorišta u Beogradu.

Dobitnica je Oktobarske nagrade za dostignuća u muzičkoj umjetnosti, 1995. godine.
Postdiplomske studije je završila 1999. godine, a na završnom ispitu je dirigovala Verdijevu Travijatu u Narodnom pozorištu u Beogradu.
Stalni je dirigent i korepetitor klasične simfonijske literature i opera koje se nalaze na redovnom repertoaru Opere Narodnog pozorišta u Beogradu (Čarobna frula, Traviata, Aida,  Othelo, Nabucco,

Don Carlos, Rigoletto,Madame Butterfly, Tosca, Seviljski berberin, Pepeljuga, The Crucible,

Carmen, EvgenijeOnjegin, Anna Bolen, Maria Stuart, Lucia di Lammermoor… )

ALEKSANDAR ILIĆ, koreograf
opera  OPERNE ZGODE I NEZGODE

Prvi je solista baleta Narodnog pozorišta u Beogradu, koreograf i profesor Instituta za umjetničku igru.

Baletsku karijeru započeo u Narodnom pozorištu u Beogradu 1998. godine, a kao koreograf debitovao je 1999. godine na Festivalu koreografskih minijatura.

Diplomirani komunikolog i magistar koreografije.

Dobitnik mnogih priznanja Narodnog pozorišta i grada Beograda, te dvije kolektivne nagrade Dimitrije Parlić, Zlatne značke kulturno-prosvjetne zajednice Srbije i Nagrade za životno djelo Filip Višnjić.

Osnivač je prvog i jedinog akreditovanog Studijskog programa za umjetničku igru u Srbiji.

  1. godine izabran u zvanje vanrednog profesora za užu naučnu oblast Dramske i audiovizuelne umjetnosti.

Umjetnički je direktor BELEF-a od 2017..

Osim kao autor baleta (Viva la vida!; Lisabonska priča; Praznik ljubavi; Balada o mesecu lutalici i sobareva metla; Alisa u zemlji čuda) pojavljuje se i kao autor plesnih predstava, instalacija i performansa (Fond Mila i kućni ljubimci; Iza ogledala; My phobia – Pteronophobia; Plesni teatar; Igra Save Šumanovića – Beračice; Reminiscencija; Četiri pesme za Tađa; Poslije soneta, te dječijih predstava (Čarobni pasulj; Legenda o tebi ). Radio je koreografiju za opere Melanholični snovi grofa Save Vladisavića; Čarobna frula;Don Giovanni; Služavka gospodarica; Bijela ruža.

Koreografirao je veliki broj manjih formi koje se često izvode na baletskim takmičenjima.

Autor je knjiga stihova Praznik srca i U prisustvu šapata.

Jedan je od osnivača Udruženja profesionalnih baletskih igrača, koreografa i baletskih pedagoga Srbije i utemeljitelj Nagrade Terpsihora.

Glavni i odgovorni urednik publikacije za umjetničku igru Stepart.

KONSTANTIN KOSTJUKOV, koreograf

balet  KRCKO ORAŠČIĆ

Prvak Baleta Teatra Ševčenko u Kijevu (Ukrajina), od 1987.

Od 1991. godineangažovan je kao prvak u Baletu Narodnog pozorišta u Beogradu. 2001.godine diplomirao pedagogiju i koreografiju na Pozorišnom Institutu Ukrajine u Kijevu.

Sa Baletom Narodnog pozorišta u Beogradu gostovao u Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Hrvatskoj, Kipru, Sloveniji, Kolumbiji, Španiji, Meksiku.

Ostvario moga gostovanja i sa Baletom Teatra Ševčenko iz Kijeva, Kamernom operom Medlenianum. Učestvovao na mnogobrojnim festivalima.

Dobitnik je Druge nagrade na II baletskom takmičenju Ukrajine 1987. godine,Prve nagrade na VI svjetskom takmičenju baletskih parova Osaka – Japan 1991. godine, Godišnje nagrade Narodnog pozorišta u Beogradu za ulogu Princa Zigfrida u baletu Labudovo jezero 1991. godine,Godišnje nagrade Narodnog pozorišta u Beogradu za ulogu Bazila u baletu Don Kihot, 1992. godine, Godišnje nagrade Narodnog pozorišta u Beogradu i Oktobarske nagrade grada Beograda za ulogu Gospodara u baletu Šeherezada1994. godine,Nagrade Saveznog ministarstva kulture za umjetnički doprinos, 1995. godine,NagradeDavidoff za savremeni pozorišni izraz za sezonu 1998/1999. za uloge u baletima Vukovi i Posvećenje proljeća

U novembru 2004. godine imenovan za direktora Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu, a 2012. ponovo je imenovan na istu funkciju.

ALEKSANDAR  NIKOLIĆ, reditelj

opera OPERNE ZGODE I NEZGODE

Diplomirao pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu, gde je trenutno na doktorskim studijama u oblasti audiovizuel- nih umjetnosti. Studirao je historiju umjetnosti, kao i industrijski dizajn.

Stručno se usavršavao u Breši (Italija), Hanoveru (Njemačka) i Solunu (Grčka).  U sezoni 2015/16. angažovan od strane Royal Opera House Covent Garden u Londonu kao pomoćnik reditelja na operi La Traviata.

Od sezone 2009/10. do danas angažovan u Operi Narodnog pozorišta u Beogradu, kao reditelj na održavanju i obnavljanju tekućeg repertoara.

Od 2015. u zvanju je docenta na Institutu za umjetničku igru u Beogradu, za predmet Režija u Operi i Baletu… Režirao predstave u Srbiji, Hrvatskoj i Njemačkoj: Kazališni običaji i neuobičajenostiMelanhilični snovi grofa Save VladislavićaVečna svetlost muzikeMisteriozni stranac Studije o divljoj guskiSonetiU tamnoj noćiPohvala ljubaviTristan i IzoldaKrcko Oraščić