Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | almir.boxoffice.nps@gmail.com

Krcko Oraščić

Krcko Oraščić

PETAR ILJIČ ČAJKOVSKI
KRCKO ORAŠČIĆ
balet u dva čina
libreto: Marius Petipa
/po motivima bajke E.T.A. Hoffmanna i adaptaciji A. Dumasa/
koreografija i režija: Konstantin Kostjukov, k.g. Ukrajina
dirigentica: Samra Gulamović
Sarajevska filharmonija
kostimografkinja: Amna Kunovac‐Zekić
scenograf: Josip Lovrenović
dizajner svjetla: Moamer Šaković
video animacija: Adnan Šahbaz
inspicijent: Boris Jeličanin
dizajn plakata: Branko Dursum

 

LICA/CAST

KRCKO ORAŠČIĆ – Igor Pastor, k.g. Srbija / Ervis Koceku / Ioan‐Vasile Soit
MAŠA – Tamara Ljubičić
GOSPODIN DROSSELMEYER – Mihail Mateescu / Branko Sarić
FRITZ – Ioan‐Vasile Soit
GOSPODIN STAHLBAUM – Evgeny Gaponko / Goran Staniškovski
GOSPOĐA STAHLBAUM -Ekaterina Vereščagina / Mia Jahić
DIJETE – Amila Snagić / Rua Melek Kadribašić / Lana Budalica
ARLEKIN – Ervis Koceku / Admir Kalkan
COLOMBINA – Jovana Milosavljević Lovrenović / Ana Kuzmanović
KRALJ MIŠEVA – Branko Sarić / Evgeny Gaponko
SOBARICE – Farah Smaković, Doris Baotić / Selma Štrbo Arnautović
ARAPSKA IGRA – Ekaterina Vereščagina / Albina Huskić
KINESKA IGRA – Ana Kuzmanović, Zulejha Kečo / Selma Štrbo Arnautović, Jovana Milosavljević RUSKA IGRA – Jovana Milosavljević Lovrenović, Ioan‐Vasile Soit
/ Chiara Licata, Admir Kalkan
RODITELJI, VOJNICI, PAHULJICE – ansambl Baleta NPS
DJEVOJČICE – Dora Kos, Kristina Mandić, Dalila Kaučić, Sarah Habul, Iman Kurtović, Lana Hrabač, Stela Despotović, Farah Smaković
DJEČACI – Ivan Bošnjak, Omar Hadžić, Matej Alilović, Andrea Hrabač, Uma Kolić, Amina Džanko, Lara Kekić, Doris Baotić
MIŠEVI  – Sara Alilović, Sarah Žgalj, Lana Budalica, Dina Burazerović, Maura Lukač, Lana Ikonić,
Una Uzeirbegović, Ena Smajilhodžić, Tajra Zekić Drina Đurić, Dena Džindo, Nejla Miraščija, Sara Čengić, Zoja Ferizović, Farah Nuhić, Rua Melek Kadribašić, Zara Čengić, Amila Snagić
ANĐELI – Iman Čaušević, Dalal Šatara, Iris Gojomerac, Lejla Kuludija, Katarina Jeftenić, Lamija Petrović, Aiša Šehić, Sara Đopa, Sara Uzunalić, Emina Makan, Farah Jamaković, Nadija Pozder

Ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo
učenici Osnovne muzičke škole „Mladen Pozajić”
učenici Osnovne muzičke i baletne škole „Novo Sarajevo“
učenici Srednje muzičke škole Sarajevo
nastavnica baletne škole: Tanja Smajić
nastavnica hora: Alma Karić

 

SADRŽAJ

Prolog

Soba. Majka djevojčici priča bajku o Krcku Oraščiću koji pobjeđuje Kralja miševa i spašava svoju princezu od opake vojske miševa.

1. čin
Božićno je veče… Nekada davno… Ispred kuće Stahlbaumovih igraju se djeca. Pripremaju poklone i raduju se. U kući Stahlbaumovih domaćini dočekuju brojne goste. Najviše se iščekuje dolazak Drosselmeyera, Mašinog i Fritzovog kuma, koji pravi najljepše igračke. On poput čarobnjaka zabavlja djecu i predstavlja im svoje marionete, lutke na navijanje koje je sam napravio. Drosselmeyer poklanja Maši neobičnu drvenu lutku, princa – vojnika iz bajke, Krcka Oraščića. Djevojčica je odmah zavoljela lutku – krckalicu za orahe. Međutim, Fritz, Mašin brat vragolan, zadirkuje svoju sestru, otima joj Krcka, lomi ga iz obijesti i sestru nagoni na plač. Kum Drosselmeyer zaustavlja Fritza, popravlja igračku i vraća je Maši. Proslava se nastavlja. Roditelji igraju tradicionalni ples i vesele se. Gosti odlaze.
Maša ostaje sama i provjerava svoju lutku. Sat otkucava ponoć… Sa svih strana vojska miševa počinje da nadire, dok se Maša svim snagama trudi da ih otjera od sebe i svog Krcka Oraščića. Djevojčici u pomoć pristižu vojnici, ali miševi predvođeni zlim Kraljem miševa još jače napadaju. Drveni lutak se budi i stupa u borbu na čelu vojnika. U toj borbi Maša cipelom gađa Kralja miševa i sve miševe natjera u bjekstvo. Na Mašino veliko iznenađenje, Krcko se pretvara u prelijepog Princa iz bajke. Polaze na čarobno putovanje…
Maša i Princ su u čarobnoj šumi, u kraljevstvu pahulja koje izvode svoj ples i opčinjavaju ih. Nekom čarolijom, pojavljuje se kristalna lađa u kojoj Princ odvodi Mašu na daljnje putovanje.

2. čin
Dok kristalna lađa plovi iznad oblaka Kralj miševa ne odustaje i sa svojom vojskom neprekidno je za petama Maši i Princu. Lađa stiže do Prinčevog dvorca, gdje ih dočekuje Prinčeva svita. Mašinu sreću prekida dolazak vojske miševa. Princ ih dočekuje i savladava njihovog vođu.
Ulaskom Maše i Princa cijeli dvor oživljava. Na proslavu, njima u čast, dolaze gosti iz cijelog svijeta i izvode svoje predivne igre iz Rusije, Kine, Arabije. Igrom Valcera cvijeća proslava se nastavlja u zajedničkom slavlju. Prisutan je i Drosselmeyer, Mašin kum, koji je neprestano pratio njihovo putovanje. On sada poziva Mašu i Princa da zajedno odigraju svoj trijumfalni duet.

***

Novi je dan, Maša je u šetnji. Na ulici spazi poznato lice mladića. Ostaje zbunjena, jer njen san postaje java.
Soba. Mama završava čitanje bajke.
Da li je svaka mama nekada bila Maša, ili je san svake djevojčice da bude Maša, ostaje vječita tajna…

 

KONSTANTIN KOSTJUKOV, koreograf

Prvak Baleta Teatra Ševčenko u Kijevu (Ukrajina), od 1987.
Od 1991. godine angažovan je kao prvak Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu. Diplomirao je 2001. godine na Međunarodnom pozorišnom institutu Ukrajine u Kijevu kao pedagog i koreograf, a magistrirao 2013. na Državnom univerzitetu u Hersonu.
Sa Baletom Narodnog pozorišta u Beogradu gostovao je u Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Hrvatskoj, Kipru, Sloveniji, Kolumbiji, Španiji, Meksiku. Ostvario veliki broj gostovanja i sa Baletom Teatra Ševčenko iz Kijeva i Kamernom operom Medlenianum. Učestvovao na mnogobrojnim festivalima.
Dobitnik je Druge nagrade na II baletskom takmičenju Ukrajine 1987. godine, Prve nagrade na IV svjetskom takmičenju baletskih parova Osaka – Japan 1991., Godišnje nagrade Narodnog pozorišta u Beogradu za ulogu Princa Siegfrieda u baletu Labudovo jezero 1991., Godišnje nagrade Narodnog pozorišta u Beogradu za ulogu Basilija u baletu Don Quijote, 1992., Godišnje nagrade Narodnog pozorišta u Beogradu i Oktobarske nagrade grada Beograda za ulogu Gospodara u baletu Šeherezada 1994., Nagrade Saveznog Ministarstva kulture za umjetnički doprinos 1995., Nagrade Davidoff za savremeni pozorišni izraz za uloge u baletima Vukovi i Posvećenje proljeća, sezona 1998/99, Vukove nagrade 2007., Nagrade Međunarodnog centra pozorišnog instituta Ukrajine.
U novembru 2004. godine imenovan je za direktora Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu, a 2012. ponovo je imenovan na istu funkciju kao vršilac dužnosti.