Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | almir.boxoffice.nps@gmail.com

NPS – “Okovani Prometej”: Uskoro praizvedba nove baletne predstave u Sarajevu

NPS – “Okovani Prometej”: Uskoro praizvedba nove baletne predstave u Sarajevu

 

“Okovani Prometej”: Uskoro praizvedba nove baletne predstave u Sarajevu

 

Preko 100 izvođača angažirano je u novoj predstavi Narodnog pozorišta u Sarajevu za koju se već sada može naslutiti da će biti pravi umjetnički spetakl.

Okovani Prometej naziv je baleta nastalog po motivima starogrčkog mita i Eshilove tragedije. Ona je bila polazište za nastanak novog umjetničkog djela, baletnog i muzičkog.

Koreografkinja Belma Čečo Bakrač je na osnovu ove Eshilove tragedije napisala libreto i osmislila koreografiju, nakon čega je za suradnju pozvala makedonskog kompozitora Marjana Nekjaka (Nećak). Nastalo je djelo u čijoj izvedbi sudjeluju baletni solisti, baletni ansambl, članovi Hora Opere NPS i sopranistica Aida Čorbadžić, te orkestar Sarajevske filharmonije. Za dirigentskim pultom je Nada Matošević Orešković.

Tri dana uoči premijere, u Narodnom pozorištu je održana konferencija za medije na kojoj su predstavljeni autorski tim i solisti Milan Rus i Tamara Ljubičić.

Otvarajući konferenciju, direktor Narodnog pozorišta u Sarajevu Izudin Bajrović napomenuo je da uprkos konstantnoj lošoj finansijskoj situaciji, sarajevski Balet izdržava kontinuitet i u tom kapacitetu radi najbolje što može.

“Nakon što smo, krajem prošle sezone, na scenu postavili dramu Feničanke, ponovo se vraćamo antičkoj Grčkoj, ovaj put Eshilu i njegovoj tragediji. Zanimljivo je da se u djelu Okovani Prometej, balet rađa iz okovanosti, iz nemogućnosti kretanja. Prometej je donosilac svjetlosti, dobročinitelj čovječanstva, pobunio se protiv vlasti i moćnika da bi pomogao čovjeku.Svakako da postoji analogija sa današnjim životom”, istajnuo je Bajrović.

Autorica baleta, Belma Čečo Bakrač otkrila je kako je ideja za nastanak baleta nastala prije godinu i pol:

“Bila sam inspirisana Eshilovom tragedijom, koja je stara preko 5000 godina. Dramsku radnju koja je izvorno dočarana riječima, nastojala sam pretočiti u pokret. Nastojala da u razradi dramski u rijecima, pretočim u pokret. Prometej je na početku djela okovan i on takav ostaje do kraja. Tražila sam način kako da Promoteju dam pokret, a adaptacija i libreto zahtijevali su ozbiljan pristup. Taj proces sam prolazila sama, sve dok nisam bila u fazi da mogu pozvati kompozitora”, prisjetila se koreografkinja.

Za muziku koju potpisuje Marjan Nećak, autorica kaže da je svevremenska.

“Nastojali smo da postignemo klasičnu formu, koristeći klasične instrumente simfonijskog orkestra, ali da svemu tome damo modernost. I kada je u pitanju koreografija, riječ je o neoklasici sa dosta elemenata suvremenosti. Nije isto kada savremeni pokret izvodi neko ko je klasično školovan. Zato je moj odabir bio Milan Rus koji je utjelovio lik Prometeja. Tu je i solistica Tamara Ljubičic koja u predstavi ima složene glumačke i umjetničke zadatke koje ona izvršava perfektno”, rekla je Belma Čečo Bakrač.

Nada Matošević Orešković već je poznata sarajevskoj publici i umjetničkim ansamblima, s obzirom da je ravnala praizvedbom opere Zmaj od Bosne.

“Mogu potvrditi da je autor muzike jedna doista izuzetna svestrana umjetnička osoba koja materijal donosi snažno i uvjerljivo. Ovo je kompaktno djelo, bazirano na neoklasici i suvremenosti. U tom suvremenom ima i elemenata minimalizma. Uspio je postići snažne kontraste gdje se dobija izuzetna snaga u zvuku, pa sve do lirskih dijelova sa prekrasnim temama koje brzo ulaze u uho, premda se radi o suvremenom zvuku. Moram istaknuti da je suradnja sa horom i orkestrom bila izuzetna”, rekla je dirigentica.

Kostimografkinja Amna Kunovac Zekić dio je autorskog tima i iskusna, kada su u pitanju baletni kostimi:

“Izazov je raditi za praizvedbu, ali je olakšavajuća okolnost da nema tereta nekih prethodnih izvedbi koje bi mogle služiti kao uzor. Kostimi proističu iz starogrcke mitologije i antičke likovnosti koja je bila jednostavna i graficka”, pojašnjava.

Scenograf Valentin Svetozarev koji, kao i kompozitor, dolazi iz Makedonije, imao je zadatak da oslobodi prostor za balet na prilično uskoj sceni NPS. Tu je uspio da dočara prostor Olimpa i stijenu Kavkaza na kojoj je Promotej bio okovan.

“Jedno od najtežih zadataka koji se nameću u svakoj umejtnosti je kako spojiti suvremeno i klasično. Taj problem smo pokušali riješiti u ovoj predstavi i nadam se da smo uspjeli naći pravu mjeru”.

Solisti Milan Rus i Tamara Ljubičić ističu kako je za rad na ovoj predstavi bilo važno da se kao plesni partneri poznaju još iz baleta Omer i Merima.

Uz učešće brojnih talenata, na sceni, u orkestarskom prostoru, ali i u gledalištu u koje će biti smješten hor, predstava Okovani Prometej bit će svakako kvalitetna novost na repertoaru. Za pohvalu je nastojanje Narodnog pozorišta Sarajevo da praizvedbama obogati ne samo sopstveni repertoar već i mjzičko-scensko stvaralaštvo u BiH.

Premijera će se odrigrati u subotu 10. novembra, a prva repriza je najavljena za ponedjeljak 12. novembar.

preuzeto sa: radiosarajevo.ba