Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | almir.boxoffice.nps@gmail.com

Seviljski berberin

Seviljski berberin

Gioachino Rossini
SEVILJSKI BERBERIN
Il barbiere di Siviglia
opera
libreto prema Beaumarchaisu napisao Cesare Sterbini
praizvedba u Rimu 20. 2. 1816.

 

dirigent, reditelj, kostimograf, scenograf, dizajner svjetla: članovi Grupe Zero Positivo
dirigent Opere NPS: Dario Vučić
umjetnički voditelj Opernog studija: Simon Dešpalj
šef hora: Danijel Žontar
asistent reditelja i inspicijent: Gordan Simić
korepetitor: Nenad Tešić
suflerka: Marina Potočnik
prevod libreta i inspicijent II: Muhamed El-Mordeha

LICA/CAST:

Grof Almaviva – Dejan Maksimilijan Vrbančič / Ileš Bečei
Dr. Bartolo – Geo Chobanov / Ivan Šarić
Rosina – Aloisa Aisemberg / Zana Staniškovska
Basilio – Denis Isaković / Leonardo Šarić
Figaro – Marko Kalajanović / Alexander Krunev
Berta – Melisa Hajrulahović Tomić / Hana Salihović / Andrea Paić
Fiorello – Erol Ramadanović
Rossini – Nerman Mahmutović
Vodnik – Josip Katavić / Edin Daši

 

HOR OPERE NARODNOG POZORIŠTA SARAJEVO
ORKESTAR SARAJEVSKE FILHARMONIJE

Koprodukcija Narodnog pozorišta Sarajevo i Ambasade Italije u

Bosni i Hercegovini

 

 

Riječ reditelja

Ovoj postavci Seviljskog berberina, Grupa Zero Positivo želi dati potpuno savremen izraz.

Nećemo otkriti šta će se desiti, ali možemo reći da je predstava plod istraživanja koje je prošlo kroz  čak tri studije i tri elaborata dramaturških projekata usmjerenih na ogoljavanje i definiranje suštine karaktera, ličnosti i psihičkih preokreta Rossinijevih likova.

U cilju postizanja ove suštine, naša postavka je koncentrirana na muziku, pokret i riječ, svodeći sve ono što je scenografijski dekor i lažna vintaž (vintage) kostimografija, na samo najneophodnije elemente.

Jednostavno, pokušat ćemo ispričati jednu priču o ljubavi između dvoje mladih ljudi, unutar koje se Rossini zabavlja komplicirajući stvari kako bi se dodatno naglasila ljubav kao osjećanje.

Ispričat ćemo je onako kako je mi vidimo, veličajući na najbolji mogući način jedan maleni dio našeg društva.

Poštujući muziku i tekst, od kojih apsolutno nemamo namjeru da odstupamo ili još gore, da ih izvrćemo, nadamo se da će se ova postavka moći, u ispravnom duhu, približiti i ući na vrhovima prstiju u jedan drugačiji svijet od onog kojeg smo navikli vizualizirati na pomen Seviljskog berberina.

Preuzimamo rizik, poštujući ono što je, prema našem mišljenju, osnova teatra u muzici tj.  komuniciranje osjećaja, po mogućnosti pozitivnog.

 

GRUPPO ZERO POSITIVO

Grupa Zero Positivo formirana je 2000. godine susretom osam umjetnika: dirigenta, koreografa, glumice, grafičkog dizajnera, scenografa i scenariste, koji su na različite načine već bili prisutni na međunarodnoj sceni. Grupa Zero Positivo definira sebe kao tradicionalnu-urbanu teatarsku grupu koja istražuje  scenski prostor, do izvjesne mjere drugačiji od tradicionalnog. Njihovi radovi često su sastavljeni od umjetničkih rješenja koja mogu uključivati muziku, pokret, korištenje tradicionalnih i industrijskih materijala, primjenu novih tehnologija i neposredno uključivanje publike u izvedbe. Sve je uslovljeno kolektivnim stvaranjem, bez ikakve razlike u ulogama, gdje izvođač i autor čine jedinstvenu cjelinu. Postavke grupe Grupe Zero Positivo su ekstremne teatarske izvedbe, iako nikada nisu provokativne, ili teatarske predstave koje imaju za cilj stimulirati osjećanja gledalaca i pokušati generirati, kada je moguće, emotivan događaj.

 

ALOISA AISEMBERG, mezzosopran

Rođena je u Italiji i potiče iz porodice muzičara. Počela je svirati violinu u dobi od četiri godine, a 2008. je diplomirala na Konzervatoriju “Gioachino Rossini” u Pesaru. Od oktobra 2011. sarađuje sa Omladinskim orkestrom „Luigi Cherubini“ pod vođstvom maestra Riccarda Mutija, sa kojim je nastupala diljem svijeta. Godine 2011. počinje studirati pjevanje i primljena je na Opernu akademiju u gradu Osimo (regija Marche, Italija).
Debitira 2012. u ulozi dvostruke Julije (sopran) u prvom modernom izvođenju “Dvije blizanke” Giuseppea Nicolinija u „Teatro Municipale“ u Piacenzi, a izvedba je snimljena na CD u izdanju izdavačke kuće „Bongiovanni“.
Prilikom operne radionice „Opera Studio“ 2015., koju je vodio slavni bariton Leo Nucci, u cilju realizacije opere “Prijatelj Fritz” Pietra Mascagnija, nastupa u „Teatro Municipale“ u Piacenzi, u ulozi Ciganina Bepea, postigavši veliki uspjeh, kod publike i kritičara, za nastup u dvostrukoj ulozi, violinistkinje i pjevačice. S ovom produkcijom debitira u januaru 2016. u Ravenni (Teatro „Dante Alighieri“) i u Modeni (Teatro Comunale „Luciano Pavarotti“).
Primljena je u italijansku opernu školu pri „Teatro comunale“ u Bologni 2016/2017. i 2017/2018.
U operi „Werther“(Jules Massenet) kojom je dirigirao Michelle Mariotti, u „Teatro Comunale“ u Bologni, interpretira ulogu Katchene.
U martu 2017. nastupa na festivalu „Baby Bologna festival“ u ulozi Angioline u operi „Pepeljuga“ Gioachina Rossinija u „Teatro Comunale“ u Bologni.
Dobitnica je Prve nagrade na međunarodnom takmičenju za operne pjevače “Aurelio Burzi” u Pesaru, koju joj je dodijelio bariton Nicola Alaimo.
U julu 2017. nastupa kao Flora Bervoix u „Travijati“ u „Teatro Comunale“ u Bologni, pod dirigentskom palicom maestra Hirofumija Yoshide i u režiji Alfonsa Antoniozzija, a iste godine učestvuje u međunarodnoj opernoj radionici i razvojnom programu „Mladi operni ambasadori“ (“Jeunes Ambassedeurs Lyriques”) u Montrealu (Kanada), kao jedina solistkinja iz Italije.
U januaru 2018. pohađa masterclass slavnog tenora Josè Carrerasa, a u aprilu nastupa kao Amelijina sluškinja u operi „Simon Boccanegra“ Giuseppea Verdija, u „Teatro Comunale“ u Bologni, pod dirigentskom palicom Andriya Yurkevicha.
Među njenim nastupajućim angažmanima su uloga grofice Ceprano u savremenoj postavci opere „Rigoletto“ u „Teatro Grande“ u Bresci, uloga Flore u „Travijati“ u „Teatro Comunale“ u Bologni i turneja u Japanu, u junu 2019.

 

ALEXANDER KRUNEV, bariton

Diplomirao je 1990. na Muzičkoj akademiji “Pancho Vladigerov” u Sofiji.
Iste godine debitirao je na sceni državnog pozorišta u Plovdivu kao Giorgio Germont u Verdijevoj “Travijati”.
Repertoar i glavne baritonske uloge ostvario u: “Seviljski berberin” (Rossini); “Ljubavni napitak “, “Lucia Di Lammermoor“, “Don Pasquale“ (Donizetti); “Nabucco“, “Ernani“, “Rigoletto“, “Trubadur“, “Bal pod maskama“, “Don Carlos“, “Aida“, “Otello“, “Macbeth” (Verdi) ; “Manon Lescaut”, “ La Boheme”, ”Tosca”, “Madame Butterfly”, “Turandot” (Puccini); “Princ Igor” (Borodin); “Carmen”(Bizet); “Evgenij Onjegin” (Čajkovski); “Cavalleria rusticana” (Mascagni); “Pagliazzi” (Leoncavallo); “Lakme” (Delibes)…
Krunev ima bogato iskustvo u sakralnoj muzici, te nastupa u Mozartovoj “Krunidbenoj misi”; “Missi solemnis” i “9. simfoniji” Beethovena; “Carmini Burani” Carla Orffa; “Kralju Edipu”, Stravinskog.
Redovan je gost svih glavnih opernih kuća u Bugarskoj. Kao gostujući umjetnik nastupao u pozorištima u Italiji, Njemačkoj, Francuskoj, Holandiji, Belgiji, Engleskoj, Danskoj, Španiji, Poljskoj, Rumuniji, Makedoniji, Koreji, Japanu itd.
Nastupao je sa umjetnicima svjetskog glasa: Ghena Dimitrova, Alexandrina Miltcheva, Nicolai Ghiaurov, Nicola Ghiuselev, Kaludi Kaludov, Boiko Tsvetanov, Salvatore Fisichela…

 

GEO CHOBANOV, bas

Rođen u Varni. Diplomirao solo pjevanje 2006. na Muzičkoj akademiji  „Prof. Pancho Vladigerov“ u Sofiji, u klasi prof. N. Isakova. Debitirao je na opernoj sceni kao Masetto u „Don Giovanniju“ (Mozart), uz dirigenta Velizara Gencheva (2006). Od 2007. do 2009. bio je solista Državne opere iz Ruse (Bugarska). Od 2010. je solista Državne opere u Varni.

Njegov repertoar uključuje uloge: Figaro („Figarov pir“, Mozart), Atila („Atila“, Verdi), Don Bartolo i Don Basilio („Seviljski berberin“, Rossini) i Colline („La boheme“, Puccini). Gostovao je u operama u Sofiji, Varni i Burgasu, te Francuskoj, Španiji, Njemačkoj, Švicarskoj (Solothirn Open Air Festival).

 

DEJAN MAKSIMILIJAN VRBANČIČ, tenor

Prvak ansambla SNG Opera in balet Ljubljana i docent Muzičke akademije u Ljubljani. Završio Srednju muzičku školu „Kornelije Stanković“ u Beogradu, u klasi prof. Branke Kambasković. Diplomirao na Muzičkoj akademiji u Beogradu, u klasi prof. Zvonimira Krnetića. Usavršavao se kod eminentnih pedagoga i pjevača (Đurđevka Čakarević, Maya Sunara, Vitomir Marof, Sherrill Milnes…).

Od 2003. godine postaje stalni član solističkog ansambla SNG Opera in Balet Ljubljana, u kome ostvaruje niz solističkih uloga lirskog tenorskog faha. Tokom svog stalnog radnog angažmana u Ljubljani, redovne saradnje sa HNK Zagreb i SNG Opera in balet Maribor i povremene saradnje sa drugim evropskim opernim kućama,  uprizorio je većinu najvažnijih lirskih tenorskih uloga, među kojima su: Don Ramiro („La Cenerentola“), Grof Almaviva („Il barbiere di Seviglia“) i Alberto („L’occasione fa il ladro“) Rossinija, Don Ottavio („Don Giovanni“), Ferando („Cosi fan tutte“) i Tamino („Die Zauberflöte“) Mozarta, Alfredo i Orlovsky u („Die Fledermaus“) Straussa, Janko („Prodana nevjesta“)Smetane, Camille („Die Lustige Witwe“) Lehara, Florindo („Le donne curiose“) Ferrarija, Ernesto („Don Pasquale“) Donizettija, grof Lenski („Evgenij Onjegin“)Čajkovskog, Princ in Trufaldino („L’Amour des trois oranges“) Prokofjeva, Edvin („Die Chardaszfürstin“) Kálmána, Narabot („Salome“) Straussa, Vanja Kudrijaš („Katja Kabanova“) Janačeka…

Pored opernog, njeguje i koncertno pjevanje. Nastupao na koncertnim pozornicama diljem Slovenije, Hrvatske, Srbije, Rumunije, Nemačke, Italije, Francuske, Austrije, SAD, itd. Njegov repertoar obuhvata solo pjesme i najveća vokalno-instrumentalna djela svjetske i domaće glazbene baštine, među kojima su „Requiem (Mozart), Stabat mater (Rossini), „Messiah (Händel), „Johannespassion“, „Mattheuspassion“ iMagnificat“ (Bach), „Svadba“ (Stravinski), „Catulli Carmina“ i „Carmina Burana“ (Orff), „Liturgia Domestica (Grechaninov), „Liturgija Jovana Zlatoustog“ (Čajkovski), „Osorski Requiem“ (Papandopulo), „Membra Jesu Nostri“ (Buxtehude)…

Dobitnik je nagrade „Neven Valent“, Festivala Svetog Marka u Zagrebu i nagrade Festivala barokne muzike u Varaždinu.

U dosadašnjoj pjevačkoj karijeri je nastupao na većini važnijih regionalnih festivala (Korkyra baroque – Korčula, Osorski festival, Varaždinske barokne večeri, Festival Svetog Marka grada Zagreba, Zagrebačke ljetnje večeri, ciklus Sfumato HRT, Ljubljanski ljetni festival, Dies organorum – Beograd, Belef, Bemus, kao i na festivalima u Atini, La Rochellu, Barceloni, Lyonu). Sarađivao je sa mnogim međunarodno priznatim dirigentima, kao što su: Lajovic,  Kranjčević, Voltolini, Rossberg, Marović, Jagušt, Danon, Tchobanov, Pacitti, Armiliato, Marciano,  Helmrath, Niquet,  Tabakov, Sudžić, Letonja, Krečič, Kyzlink, Švec…, i sa ansamblima: Zagrebačka filharmonija, Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a, Hrvatski komorni orkestar, Hrvatski barokni ansambl, Zbor i Simfonijski orkestar RTV Srbije, Rumunjska državna filharmonija, Orchestre National de Lyon, Beogradska filharmonija, Simfonijski orkestar RTV Slovenije, Slovenska filharmonija…