Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | almir.boxoffice.nps@gmail.com

Recenzija / Predivna La Boheme, opera koja će se svidjeti i iskusnoj i novoj publici

Savremeni redatelji danas ulažu mnogo napora da klasične opere predstave na način koji bi zainteresirao što veći auditorij. Treba li operu ‘prilagoditi’ novim generacijama publike i na koji način – pitanje je kojim se bave mnoge operne kuće širom svijeta, a recepata za uspjeh i primjera za neuspjeh ima mnogo.

Ivan Leo Lemo, daroviti teatarski redatelj iz Splita, koji je posljednjih mjeseci u Sarajevu pripremao glasovite ‘La Boheme’, od početka ovog procesa bio je svjestan ovog izazova. I sam veliki ljubitelj opere, ali i tipični predstavnik globalne generacije koja je odrastala uz pop kulturu, izmjestio je radnju Boema iz 19 stoljeća u današnje vrijeme. U ovom transferu iz epohe fin-de-siecle u vrijeme postmodernih evropskih metropola u kojima svoje mjesto pod suncem traže različiti arhetipovi – siromašni umjetnici, bogati skorojevići, jeftina radna snaga, dileri, transvestiti, migranti, policija… uzvišenost muzike Giacomma Puccinija ostala je neoskrnavljena. I to je najveći kvalitet Lemove režije.

Premijerno uprizorenje opere Puccinijevih Boema u Sarajevu, održano u subotu 23. marta, potvrdilo je rastući kvalitet domaćeg opernog ansambla i bacilo fokus na crvenokosu sopranisticu Katarinu Kikić koja je veoma dobro iznijela glavnu žensku ulogu Mimi . Zaokruženim glasom značajnog kapaciteta i precizne intonacije, dočarala nam je tragični lik siromašne, prostodušne vezilje u potrazi za ljubavlju. Sigurno je da ćemo Karatinu Kikić sve češće gledati i slušati na sarajevskoj opernoj sceni jer je riječ o respektabilnoj solistici čija je karijera u uzlaznom zamahu.

Njen partner na premijernoj sceni također je briljirao: Stevan Karanac, gostujući tenor iz Beograda, bio je izuzetno uvjerljiv u ulozi siromašnog pjesnika Rodolfa. Drugi par u predstavi. Musetta i Marcello, u interpretaciji Aide Čorbadžić i Marka Kalajanovića, dali su pečat “standardne izvrsnosti” kada je ovo dvoje solista u pitanju, a isto se može reći i za našeg bas-baritona Ivana Šarića, kao i za četvrtog u muškom boemskom kvartetu – gostujućeg baritona Nebojšu Babića.

Muzika u Boemima je očaravajuća i nimalo jednostavna za izvesti, kako za soliste, tako i za orkestarske muzičare. Maestro Dario Vučić uspio je savladati hronični problem manjka muzičara u Sarajevskoj filharmoniji – orkestru koji pored svog repertoara požrtvovano ‘pokriva’ i sve operne i baletne ipredstave. Sve je zvučalo dostojno Puccinijevog remek-djela.

Treba uputiti čestitke svima na sceni i iza nje, za ovu novu opernu produkciju za kojoj priželjkujemo dug život na repertoaru i pune redove u gledalištu.

Već u ponedjeljak 25. marta ili u utorak 2. aprila, imate priliku uvjeriti se u njenu izvrsnost.

preuzeto sa: radiosarajevo.ba