Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | almir.boxoffice.nps@gmail.com

U pripremi premijera baleta “Ples sa Mozartom”

U pripremi premijera baleta “Ples sa Mozartom”

Wolfgang Amadeus Mozart
PLES SA MOZARTOM
balet u 2 čina
Simfonija Haffner No.35, Koncert za klavir i orkestar No. 21, dio Koncerta No. 20

koreografija i režija: Nermina Damian
scenograf: Josip Lovrenović
kostimografkinja: Amna Kunovac-Zekić
asistentica koreografkinje: Mia Jahić
dizajn svjetla: Moamer Šaković
dizajn plakata: Andrei Damian
inspicijent: Boris Jeličanin

 

 

Podjela/Cast

I čin

HISTORIJSKI PLESOVI

Jovana Milosavljević Lovrenović – Mihail Mateescu

Paula Grubešić-Mateescu – Evgeny Gaponko

Marijana Marić – Boris Vidaković

Sabina Sokolović – Hariz Šabanović

Nadža Pušilo – Goran Staniškovski

Ana Kuzmanović – Admir Kalkan

Zulejha Kečo – Jesenko Matković

Selma Efendić – Til Čmančanin

SIMFONIJA HAFFNER No. 35

 

Parovi:

Tamara Ljubičić – Admir Kalkan

Jovana Milosavljević Lovrenović – Evgeny Gaponko

Ana Kuzmanović – Boris Vidaković

Zulejha Kečo – Til Čmančanin

 

Dama: Nataša Gaponko

Tri dame:
Albina Huskić, Aleksandra Smiljanić, Amina Sulejmanagić

Dame:
Selma Štrbo Arnautović, Nadža Pušilo, Lejla Bajramović, Selma Efendić

 

II čin

Solisti:

Tamara Ljubičić

Admir Kalkan

Nataša Gaponko

 

Dva para:

Ana Kuzmanović – Mihail Mateescu

Jovana Milosavljević Lovrenović – Evgeny Gaponko

 

Ansambl:

Selma Štrbo Arnautović

Aleksandra Smiljanić

Albina Huskić

Amina Sulejmanagić

Zulejha Kečo

Lejla Bajramović

Selma Efendić

Naida Hamzić

 

RIJEČ KOREOGRAFA

Poslije koreografija za predstave Palčica i Les Petits Riens (Male stvari) postavlja se pitanje zašto opet Mozart? Zato što je njegova muzika kao zraka sunca koja obasjava dušu, zato što kroz njegovu muziku umjetnost plesa evocira porijeklo instinstog ekspresivnog  gesta.

Ples i muzika nas prenose svojom magijom u drugu dimenziju, u neko drugo vrijeme i stvaraju mogućnost  dubljeg poniranja u nas same.

Pokretom i plesom igrači će nam prenijeti svu emociju i energiju života. Na sceni, pod svjetlom reflektora, otkrivam davno zaboravljene, predivne historijske barokne plesove: Simfoniju Haffner No. 35, a posebno Koncert za klavir i orkestar  No. 21, koji su me inspirisali da kroz koreografsku slobodu i fantaziju stvorim baletsku predstavu.

Naslov predstave Ples sa Mozartom, najavljuje ljepotu plesa!

Ovaj buket koreografskih ideja, poklanjam publici!

 

SADRŽAJ

I čin

Kada dobiju poziv za bal, gospoda iz plemićkih kuća neće se smirti dok ne odjenu najljepše odore u kojima će na balu pokazati svu virtuoznost plesova svoga vremena.

Slučajni susreti, flert, šapatom razmijenjene „važne vijesti“, čak i iskrena tiha ljubav skrivena ispod trepavica, karakteristike su načina obaveznog ponašanja visokog sloja društva iz perioda baroka.

 

II čin

Manje je poznato o Mozartu da je volio plesati i to sa velikim entuzijazmom i energijom.

Često je govorio o svojoj velikoj ljubavi prema plesu, te da sanja i želi biti plesač (igrač).

Kompletan ples, koreografske sekvence u klasičnom i savremenom obliku, muzika genijalnog Mozarta, sve to zajedno ima mjesto u jednom lijepom snu punom života!

Fantastični san odiše snagom, ljubavlju i energijom solista i ansambla baleta!

 

Nermina Damian, koreografkinja

Rođena je u Sarajevu, gdje se i obrazovala u oblasti baleta.

Sa šesnaest godina angažovana je u ansamblu Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo, gdje ubrzo postaje epizodni solista, a zatim i solista Baleta.

Do 1992. radila je sa domaćim i stranim koreografima među kojima su: Pervan, Noebauer, Vintila, Darel, Horvat, Kataoka, Dixon, Boldin, Rijabov, Gavrilov, igrajući klasični i moderni repertoar: Giselle, Don Quijote, Labudovo jezero, Romeo i Julija, Coppelia, Posvećenje proljeća, Bolero, Carmina Burana, Ohridska legenda

Od 1992. angažovana je kao solista Baleta u Operi Brašov (Rumunija) gdje je igrala solistički repertoar u baletima: Fantastična simfonija, Italijanski kapričo, Španski kapričo, Balada, Vatrene kočije (Charios of fire), Španska rapsodija, Drum-1492 (Conquest of Paradise), Bolero, Vila lutaka, Slike sa izložbe, Carmen, Iubire eterna, Giselle, Priče iz Beča, Dama s kamelijama

Od 1994. je šef Baleta i pedagog Opere Brašov, a od 1995. pa sve do danas potpisuje koreografije i scenski pokret za mnoge opere, operete i dječije predstave (Figarova ženidba, Carmen, Tajni brak, Falstaff, Don Pasquale, Lovci na perle, Hoffmanove priče, Don Giovani, Lucia di Lammermoor,  Cavalleria rusticanaProdavač ptica, Vesela udovica, SilviaPipi Duga čarapa, Ivica i Marica, Guliverova putovanja…).

Nakon 157 godina zaborava dešifrovala je i obnovila (2007), prema starim zapisima iz arhiva muzeja Casa Muresenilor, gradske salonske plesove Romana kompozitora Iacoba Muresanua.

Sa Operom Brašov gostovala u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Holandiji, Francuskoj, Engleskoj.

Značajan uspjeh je koreografija baleta Tango (Piazzola) u kojem su došli do izražaja njena kreativnost i veliko solističko iskustvo kao i u koreografijama za Palčicu, Male stvari i Ples sa Mozartom