Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | almir.boxoffice.nps@gmail.com
Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Premijera opere “Prodana nevjesta”

November 30 @ 19:30 - 22:30

 

 

 

Bedřich Smetana

PRODANA NEVJESTA
komična opera u 3 čina
libreto napisao: Karel Sabina
praizvedba u Pragu:  30. 5. 1866.
prva izvedba u Narodnom pozorištu Sarajevo: 9. 11. 1946.
dirigent: Josip Šego
režija: Jelena Bosančić
scenografija: Josip Lovrenović
kostimografija: Amna Kunovac-Zekić
asistent dirigenta – korpetitor: Fuad Šetić
šef hora: Danijel Žontar
korepetitorice: Aida Mušanović-Arsić / Ana Petrović
inspicijent-asistent režisera: Gordan Simić
asistentica scenografa: Adna Muslija
suflerka: Aida Džebo

Lica / Cast

KRUŠINA, seljak – Marko Kalajanović
LUDMILA, njegova žena – Zana Staniškovska
MAŘENKA, njihova kći – Adema Pljevljak-Krehić
MICHA, bogati seljak – Latif Močević
HÁTA, njegova žena – Amila Ravkić
VAŠEK, njihov sin – Ileš Bečei
JENIK, Michin sin iz prvog braka – Amir Saračević
KECAL, seoski provodadžija – Ivan Šarić
DIREKTOR CIRKUSA –  Jasmin Bašić
ESMERALDA –  Aida Čorbadžić
INIDIJANAC –  Dejan Kajević

GLUMCI – Sanela Krsmanović Bistrivoda, Mirna Jogunčić, Margarita Mladinić, Edis Bilić, Alen Konjicija, Nerman Mahmutović, Irhad Nazifović

GIMNASTIČARI –  Nejira Kapo, Anja Vučić, Kerim Aljičević, Salem Spahić

MUZIČARI NA SCENI 
Merima Hubjer, piccolo flauta,
Lucija Mesarek, truba,
Roko Radunjić, udaraljke,
Marino Repanić, udaraljke,
Filip Soldat, udaraljke

HOR OPERE NARODNOG POZORIŠTA SARAJEVO
ORKESTAR SARAJEVSKE FILHARMONIJE

premijera: utorak, 30.11. 2021.

 

 

Riječ reditelja

Prodana nevjesta komična je opera u tri čina, koja je čest gost glazbenog repertoara europskih kazališta. Smetana se prihvatio libreta Karela Sabine i nastala je snažna narodna opera s jednostavnim tipiziranim likovima. Tradicija skupnog pučkog muziciranja i radost igre traje od uvodnog takta do finala. Iako prepuna elemenata češkog folklora zahtijeva jedno modernije čitanje. Radnja kao da pripada nekoj od filmskih formi (sitcom, sapunica…) koje kad gledamo znamo tko je dobar, a tko loš, te kako će se sve završiti. Sve je na neki način unaprijed određeno, predestinirano. Scenografija je filmski set tj. predimenzionirana filmska klapna koja dominira scenom, te nam pruža razne mogućnosti tumačenja prostora. Pojedini dijelovi opere snimaju se uživo, te publika biva uvučena u ambijent kino dvorane. Likovi su vješte komične bravure koje se nađu u zapletima šekspirijanskog tipa. Cijela radnja zapletena je oko mladih zaljubljenika Marženke i Jenjika, čiji roditelji, naravno, ne podržavaju njihovu vezu. U to sve se upliće i Kecal, seoski provodažija, koji u kontekstu našeg scenskog prostora podsjeća na mafijaše iz filma Kum. Unatoč trudu da djeluje opasan, jako je smiješan. Likovi su svjesni da sudjeluju u nekom showu, pa su ponekad svedeni na stilizirane koreografske pokrete. Postignut je svojevrstan odmak od tipične operne geste, osim ako je ne koristimo namjerno s dozom naglašavanja radnje i ironije. Šestero glumaca sudjeluje u operi, te obavlja razne uloge – od scenskih radnika, pomagača, sitnih kriminalaca do cirkusanata u trećem činu, zajedno s još dvoje akrobata. Bitno su osvježenje svojim načinom igre koja nije samo nijema gluma zbog glazbe, već ima i govornih elemenata kada su mogući. Zbor je razigran i rasplesan, vrlo aktivan sudionik zbivanja. Predstava je vrckava audio-vizualna poslastica u kojoj će publika, ne sumnjam, uživati. Naša ”nevjesta” svojevrsna je rođendanska čestitka povodom 75 godina djelovanja sarajevske Opere i 100 godina Narodnog pozorišta Sarajevo. Koristim ovu prigodu da pismenim putem čestitam rođendan Pozorištu i zaželim još barem sto godina divnih predstava i umjetničkog djelovanja.

Jelena Bosančić

 

U povodu operne premijere

Posljednjeg dana novembra sa opernom premijerom budimo nadu da će godina koja je pred nama biti bolja od prethodne, ili ispuniti neka intimna očekivanja. Večeras smo u prilici da se  okrenemo izvoru nadahnuća za svakodnevne odluke koje donosimo i djela koja činimo. To je svijet klasične muzike i opere. Muzika je, uz pjesništvo, u antičkoj Grčkoj bila izraz uzvišenog misaonog procesa ljudskog duha. Muze su bile izvor nadahnuća i pokretači kulturnog stvaralaštva; s obzirom da su bile medijum između bogova i ljudi – između vječnog i prolaznog, kroz odabrane na Zemlji slale su svijetu poruke o neprolaznim vrijednostima i vrlinama. Zato vjerujem kako će 75 godina postojanja Opere u bosanskohercegovačkoj teatarskoj kulturi ostati trajna vrlina i činjenica muzičko-scenske umjetnosti. Igramo “Prodanu nevjestu” kao retrospektivni pogled u naše nastajanje, ali sa novim čitanjem koje je okrenuto prema budućnosti, jer smo svjesni da je svako dobro pozorište tražilo svoj put u moderno i avangardno preko tradicije. Zato je Opera vječni scenski izraz magične ljepote i umijeća. Pitagora je smatrao da je muzika tvorac kosmosa, a Platon je bio uvjerenja da će država biti onakva kakva je u njoj muzika. Istinitosti Platonovog stava svjedočimo i sami na stogodišnjicu postojanja i rada Narodnog pozorišta Sarajevo. Neka ova premijerna izvedba najavi novu i bolju epohu za položaj operne umjetnosti u BiH.

Dino Mustafić

 

PRODANA NEVJESTA NA SCENI NPS

Smetana, Bedřich: PRODANA NEVJESTA /  Komična opera u tri čina / Libreto: Karel Sabina / Dirigent: Konstantin Bernhard / Režija: Rudolf Ertl / Scenografija: Roman Petrović / Koreografija: Eduard Venier/ Horove uvježbao: Jan Slaby / Izvođači: Julije Nevžala (Krušina), Antonija Kristen (Ludmila), Margarita Mihler (Marženka), Miroslav Janjčić (Miha), Branka Đorđević (Hata), Gabrijel Jakešević (Vašek), Dragoljub Dimitrijević / Milan Vladiv (Jenjik), Dragutin Fijala (Kecal), Đorđe Đorđevič (Principal), Efka Uherka (Esmeralda), Milivoje Bačanović (Indijanac), Solo ples: Ubavka Milanković, Frida Eiserle i Eduard Venier; (Polku u finalu prvog čina plesali: Ileana Krička, Nena Đoković, Lela Podhurski, Desa Binder, Drago Fišer, Almas Tudaković, Franjo Binder i Franjo Gerbavec)*. U igrama ciklusa su sudjelovali učenici Baletskog odsjeka Srednje muzičke škole u Sarajevu. Ovom predstavom je zvanično otvorena stalna Opera u Sarajevu. / Premijera: 9. 11. 1946.

*Podaci o izvođačima polke u finalu prvog čina preuzeti iz monografije Narodnog pozorišta 1921-1971, dok na originalnoj afiši predstave ne postoje. (op.a)

Smetana, Bedřich: PRODANA NEVJESTA / Komična opera u tri čina / Libreto: Karel Sabina / Dirigent: Radivoje Spasić / Režija: Anton Koren / Scenografija: Veselin Badrov / Koreografija: Jitka Ivelja / Izvođači: Ljubiša Martinović (Krušina), Dubravka Jurić (Ludmila), Dorica Cestnik-Spasić / Trifona Kulari (Marženka), Matija Kuftinec (Miha), Julija Martinović (Hata), Vjekoslav Zaratin (Vašek), Vojislav Vujačić (Jenjik), Dragutin Fijala (Kecal), Anton Mosina (Principal), Nada Vrezec (Esmeralda), Petar Lukač (Indijanac). U prvom činu polku izvode: Rina Lukači alter Suada Kavazović, Muris Muftić alter Srećko Ćurić i cijeli baletni ansambl, Furijant u 2. činu izvode: Muhamed Imanić, Fejzo Osmanović, Vera Đajić, Suada Kavazović, Dobrica Divljan, Zlata Pirkić. Cirkus u 3. činu izvode: Dušan Bekić, Vera Đajić, Fehim Babić, Danica Petrović, Seka Stanišić, Suada Kavazović, Dobrica Divljan, Muris Muftić, Fejzo Osmanović, Hajrudin Hadžić / Premijera (I obnova): 14. 6. 1961.

Smetana, Bedřich: PRODANA NEVJESTA / Komična opera u tri čina / Libreto: Karel Sabina / Dirigent: Teodor Romanić / Režija: Hinko Leskovšek, k.g. / Scenografija: Strahinja Petrović / Kostimografija: Helena Volfart-Kojović / Dirigent hora: Krunoslav Kajdi / Koncertmajstor: Ljudevit Pap / Izvođači: Sokrat Kajević (Krušina), Paša Gackić (Ludmila), Milica Buljubašić (Marženka), Paško Duplančić (Miha), Dubravka Jurić (Hata), Anton Mosina (Vašek), Sead Buljubašić (Jenik), Vasil Marčev (Kecal), Ratko Petković (Direktor cirkusa), Gergana Stevanović (Esmeralda), Muhamed Sokolović (Indijanac) / Premijera (II obnova): 25. 5. 1974.

Smetana, Bedřich: PRODANA NEVJESTA / Komična opera u tri čina / Libreto: Karel Sabina / Dirigent: Marijan Fajdiga / Režija: Drago Fišer / Scenografija: Dorijan Sokolić, k.g. / Kostimografija: Hela Volfart-Kojović / Koreografija: Slavko Pervan / Asistent kostimografa: Maja Ilić / Koncertmajstor: Miroslav Savić / Dirigent hora: Ognjen Bomoštar / Izvođači: Vjera Miranović-Mikić alter Paša Gackić alter Amila Tafro (Marženka), Margit Tomik alter Jagoda Prebanda (Ludmila), Goran Simić (Kecal), Vojislav Kuculović (Jeník), Abdulah Beganović alter Mladen Urlić (Vašek), Borislav Aleksandrov alter Sokrat Kajević (Krušina), Milan Jurač alter Ivica Šarić (Miha), Noris Mulabdić (Hata), Boro Stakić alter Miroslav Vuletić (Direktor cirkusa), Juraj Pajanović alter Mirza Alijagić (Indijanac), Gergana Stevanović alter Fazila Uglješa (Esmeralda) / Premijera (III obnova): 7. 1. 1984.

 

 

Details

Date:
November 30
Time:
19:30 - 22:30
Event Category: