Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | almir.boxoffice.nps@gmail.com

NPS- U susret novoj premijeri baleta “Stabat Mater” i “Faun”- Edward Clug u Sarajevu

NPS- U susret novoj premijeri baleta “Stabat Mater” i “Faun”-  Edward Clug u Sarajevu

 

U susret novoj premijeri baleta “Stabat Mater”
Edward Clug u Sarajevu

Čast mi je i zadovoljstvo najaviti novu premijeru baleta Narodnog pozorišta Sarajevo i saradnju sa jednim od najznačajnijih koreografa današnjice Edwardom Clugom. Naša obostrana želja za zajedničkim radom rezultiraće premijerom njegovog baleta „ Stabat Mater“ i „Faun“, Giovanni Battista Pergolesi i Claude Debussy 30. maja 2018. godine.

Autorski tim i saradnike predstave čine: dirigentica Aida Jažić, kostimograf i scenograf predstave „Stabat Mater“ G.B. Pergolesi Jordi Roig, asistent koreografa Gay Žmavc, kostimograf „Fauna“Amna Kunovac Zekić, solisti i ansambl Baleta NPS, Sarajevska fiharmonija.

mr Belma Čečo Bakrač
v.d. umjetničkog direktora Baleta NPS

 

Edward Clug, koreograf

Rođen je 1973. godine u Beiusu (Rumunija). Studije završava 1991. u Nacionalnoj baletskoj školi u Cluj-Napoci (Rumunija). Iste godine angažovan je kao solista u Slovenskom narodnom gledališču (SNG) Maribor. U isto vrijeme radi i kao gostujući solista u HNK u Zagrebu. Prvu koreografiju – Babilon, reditelja Tomaža Pandura, uradio je 1996. za Mariborski balet, a prvi cijelovečernji balet Tango koreografirao je 1998. godine. Od tada do danas radio je koreografije za naprestižnije baletske kuće svijeta. Za umjetničkg direktora Baleta SNG Maribor imenovan je 2003.

Njegujući svoj specifičan plesni stil, vrlo brzo je zadobio naklonost i pažnju internacionalne publike. Postavka baleta Radio i Juliet (2005) u međunarodnim plesnim krugovima postala je hit i ostvarila gostovanja na brojnim festivalima: Jacob’s Pillow Dance Festival (USA), Zvijezde bijelih noći (Marijinski teatar St. Petersburg), Festival prvih (Pittsburgh), Festival umjetnosti (Singapur), Festival Biarritz (Francuska), Festival plesa (Tela Aviv), Sintra Festival (Portugal), Festival Des Arts de Saint-Sauveur (Kanada), Međunarodni plesni festival (Seul, Južna Koreja), Teatro Piccolo (Milano) i turneje u Nizozemskoj, Belgiji, Italiji, te u gotovo svim republikama bivše Jugoslavije.

Godine 2006. Clug realizuje predstavu Arhitektura tišine u kojoj učestvuju dva ansambla i dva orkestra slovenačkih nacionalnih pozorišta iz Maribora i Ljubljane. Ovom predstavom otvoren je Singapur Arts Festival (2008). U saradnji sa slovenačkim kompozitorom Milkom Lazarom realizuje Pret-a-porter u SNG Maribor (2008), Razloga 4 za Nacionalni balet u Lisabonu (2009.), Pocket Concert (2009), Sssss…(2012) ) i zajedno s Lazarom Ničiju zemlju (2014) za Stuttgart Ballet. Za Zurich balet je koreografirao proslavljeni balet Hill Harper’s Dream (2013), a za Royal Ballet Flandrije je po narudžbi postavio Noces (2013). Njegovo najnovije ostvarenje za Mariborski balet je Posvećenje proljeća Stravinskog. U časopisu Dance Europe Maggie Foyer piše: „Edward Clug, direktor Mariborskog baleta, postiglo je gotovo nemoguće: novo i smisleno tumačenje Stravinskog… Njegove koreografije se izvode širom svijeta u mnogim baletnim teatrima: West Australian Ballet, Rumunski nacionalni balet u Bukureštu, Station Zuid u Nizozemskoj, Bitef Dance Company u Beogradu, Aalto Balet u Essenu, Ukrajinski nacionalni balet u Kijevu, Balet Graz, HNK u Zagrebu i HNK u Rijeci, te Balet Augsburg.

Osim sa rediteljem Tomažom Pandurom, s kojim je započeo svoju koreografsku karijeru, sarađivao je i sa Harisom Pašovićem osnivačem East West Centra Sarajevo.

Clug je dobitnik brojnih domaćih i međunarodnih nagrada: Prešernova nagrada (2005), Glazerova povelja (2008), Nagrada za najbolju savremenu koreografiju na 18. međunarodnom baletskom takmičenju u Varni, Bronzana medalja na Međunarodnom baletskom i koreografskom takmičenju u Moskvi, Bronzana medalja i Posebna nagrada na 4. međunarodnom baletskom takmičenju u savremenoj kategoriji u Nagoyi (2002), Treća nagrada i Nagrada publike na 17. koreografskom takmičenju Hanover u Njemačkoj (2003). Za koreografski rad na predstavi Ruža za Annu Teresu / nogometne Priče, nagrađen je Posebnom nagradom MESS-a za najbolji koreografiju (2011), te Nagradom Dimitrija za predstavu Božanstvena komedija Bitef Dance Company iz Beograda u saradnji sa Gradom Teatarom Budva (2011). Nominovan za rusku nagradu Zlatna maska oformljenu za baletske zvijezde Marijinskog teatra.

Giovanni Battista Pergolesi, kompozitor
(Jesi,1710. – Pozzuoli pokraj Napulja, 1736.)

Jedan je od glavnih predstavnika napuljske škole. Bio je prvenstveno operski kompozitor. Najveći umjetnički domet ostvario je operom seriom Il priginoniero superbo (1733), čiji intermezzo La serva padrona (Služavka gospodarica) spada u remek-djela napuljskog buffo-stila. Pariška zvedba Služavke gospodarice, 1752. godine, izazvala je sukob bufonista i antibufonista i djelovala je na razvoj francuske komične opere.

Stabat Mater jedno je od Pergolesijevih najslavnijih sakralnih djela komponovano 1736. godine u posljednjim sedmicama kompozitorovog života, u franjevačkom samostanu u Pozzuoliju. Pisano je za sopran, alt, gudački orkestar i basso continuo (čelo i organa), a tematizuje patnju Djevice Marije u vrijeme raspeća Isusa Hrista. Pretpostavlja se da je autor himne talijanski pjesnik, franjevac Jacopone iz Todija (1230-1306), iako je danas neki muzikolozi pripisuju sv. Bonaventuri (Inoćentije III). Jacopone je poznat kao najveći talijanski pjesnik neposredno prije Dantea. Naslov himne preuzet je iz prvog stiha – „Stabat Mater Dolorosa“, što u prevodu znači „Žalosna majka je stajala“.

Mnogi kompozitori su prilagođavali ovo djelo, uključujući i Giovannija Paisiella i Josepha Eyblera. Bachova Tilge, Höchster, meine Sünden je kantata-parodija temeljena na Pergolsijevoj kompoziciji.
Pergolesijevo djelo je steklo veliku popularnost ubrzo nakon kompozitorove smrti i poslužilo kao inspiracija Caldaru, Scarlattiju, Vivaldiju, Verdiju, Haydnu, Rossiniju, Dvoržaku…

Jordi Roig, kostimograf i scenograf

Rođen u Lleidu (Španija). Od djetinjstva se bavi umjetnošću pod velikim uticajem svog oca, slikara prizora iz baletskog života. Studirao je likovnu umjetnost, lutkarstvo, ples na Institutu Teatre Barcelona. Godine 1987. završio je plesačku karijeru u želji da se posveti kostimografiji i scenografiji. Iste godine izlagao je svoje radove na IV Bijennalu u Parizu.

Između ostalog, uradio scenografije i kostime za: Labudovo jezero (Nurejev), Bajaderu, Maskembal, Pepeljugu, Peri (Malakov), Coppeliju (Spoerli), Don Quijotea

Sarađivao je sa mnogim rediteljima i koreografima među kojima su: Marcia Haydee,Vladimir Malakhov, Rudolf Nurejev, Heinz Spoerli, Manuel Legris, Victor Ullate, Renato Zanella, Terrence Kohler, Edward Clug, kao i sa baletskim kompanijama i teatarskim kućama: Stuttgart Ballet, Bečka državna opera, Bečka filharmonija, Semperoper Dresden, Baleti Montecarlo, Introdans (Nizozemska), Njemačka opera Berlin, Zurich ballet, Bavarski državni balet, Državni teatar Karlsruhe, Nacionalni teatar Katalonije , Finski nacionalni balet, Hong Kong balet, Teatar velikih baleta Kanade…

Vjerujem da će ova premijera donijeti svojevrsno osvježenje našem repertoaru, a samim time doprinjeti kvaliteti kulturne ponude našeg grada. Sezona baleta 2017/2018 će ovom izvedbom biti potpuna, a moja želja da imamo repertoarski balans između predstava klasičnog tipa, kakava je naša prva ovosezonska premijera „ Krcko Oraščić“ P. I. Čajkovskog, i predstava modernog baletnog izraza kakva su „ Stabat Mater“ i „Faun“ biće ispunjena.